Træningstider for Motion

Fra opstart ved overgang til sommertid og indtil 1. maj og fra 1. september til sæsonafslutning ved overgang til normaltid.
Husk lygter

Dag Tidspunkt
Tirsdag 17:00 til ca. 19:00
Torsdag 17:00 til ca. 19:00
Søndag 9:00 til ca. 12:00

Fra 1. maj til 30. august

Dag Tidspunkt
Tirsdag 18:00 til ca. 20:00
Torsdag 18:00 til ca. 20:00
Søndag 9:00 til ca. 12:00, evt. længere tur

Træningstiderne er gældende for sæsonen fra marts til oktober. følg også med på Facebookgruppen
Mødested: Hedensted Centret (parkeringspladsen).
Der køres på klokkeslet.

Træning i vinterhalvåret 'annonceres' på Facebook gruppen.

Er du bidt af en gal cykel, men træt af at køre alene?
........så mød op ved Hedensted centeret tirsdage eller torsdage kl.18:00, eller søndage kl.10:00.
Vi er en flok mænd og kvinder i vores bedste alder, som elsker at mødes, og køre en tur på cyklen, samtidigt med at vi vender verdenssituationen. Inden start mødes vi alle, og deler os op i 3-4 hold.
Alle har lov til at komme og prøve at køre med nogle gange, inden man melder sig ind - se mere om indmeldelse mv. under "Medlemskab" eller brug link nederst på siden.

Begynderhold
Begynderholdet er for begynderen som skal lære at køre på hold. Ambitionerne er ikke så høje, men vi nyder fællesskabet om at cykle. Med tiden vil man kan komme i så god form, at man kan køre på hold 3. Turene er typisk på mellem 40 og 50 km på en aften, med en gennemsnitshastighed omkring 25 km/h stigende til omkring 28 km/h i løbet af sæsonen.

Vi gør meget ud af, at nye ryttere skal føle sig velkomne, så der bliver samlet op efter alle spurter og bakker, og er der en der hænger lidt i bremsen, kører en af "de gamle rotter" ned og hjælper vedkommende på vej, så alle får en god tur ud af det. Her i klubben går vi ikke op i, hvem der har den flotteste cykel, eller hvem der kommer først op ad en bakke, vores primære vision er, at der skal være plads til alle. Vores motto er, at vi kører i samlet flok ud og i samlet flok hjem.

Hold 3
Hold 3 er holdet hvor den let trænede motionist starter på. Vi starter sæsonen med at køre træningsture på 40-50 km., og øger distancen til 60-70km i løbet af foråret. Om søndagen vil vi ind imellem tage en længere tur på +100km.
Alle træningsture bliver lagt ud på vores hjemmeside på forsiden og søndagsure anonceres på Facebookside før træningsstart, med et link til connect.garmin.com, hvor du kan downloade dagens træningsrute.

Eneste krav til dig er at du møder op med en egnet cykel, cykelhjelm, lys på cyklen i lygtetændingstiden, (da vi typisk er tilbage i Hedensted imellem 20:00 og 20:30 kan det godt være lidt mørkt i for- og eftersæsonen), og ikke mindst, godt humør.

Hold 2
Hold 2 er for den trænede motionist, som kører 2-3 gange om ugen, og som kan holde et snit på 28-32 km/t over en tur på 60-70km i bakket terræn. Der bliver samlet op efter alle spurter, og ingen bliver efterladt på ruten.

Hold 1 / Licens
Hold 1 er holdet for de hurtige som træner seriøst for at vinde licensløb. Typisk træningsstart kl. 17 på hverdage
Se mere under Licens