Træningstider for MTB, Gravel og Cross

Generelt:
Hjelm er påbudt på alle hold. Det samme er et kraftig lys i lygtetændingstiden (hold 1). Det anbefales at holde sig opdateret via Hedensted Cykelklubs Facebook-gruppe - hvis der af en eller anden grund måtte være en ændring eller aflysning af en tur. Forhør ved Ole Jensen om muligheden for at låne en af klubbens mountainbikes, hvis du gerne vil prøve et par ture inden indmeldelse.

Hold 1: Kaptajner Per Zülle og Sune Palm.
Der køres stejle og tekniske opkørsler, ca. 300 højdemeter pr. time. Lidt erfaring med MTB samt en ok form er en forudsætning for deltagelse. Vi mødes i rundkørslen mod Daugaard (Daugårdvej/Rindbækvej)
Tirsdag kl. 17.00 á ca. 2 timer
Torsdag kl. 16.45 á ca. 2 timer
I weekenden køres typisk 1-2 gange á 2-4 timers varighed. Afgangstidspunkt koordineres efter torsdagstræning.

Hold 2: Kaptajner Kevin Marotzke og Mads Henriksen.
For dem, der har grundformen på plads Der køres 3-500 højdemeter i varieret terræn. Ruten kan køres på cross, gravel eller mountainbike.
Vi mødes ved cykelparkeringen ved Hedensted Centret Lørdag kl. 10 á ca. 2 timer

Hold 3 (begynder): Kaptajner Claus Clausen, Kevin Marotzke og Ole Jensen.
For dem der er nye på cyklen, i dårlig form eller bare trænger til en social hyggetur. Alle kan være med og vi venter altid på hinanden! Der køres i relativt fladt terræn: Stier, skov, grusveje og asfalt Vi mødes ved cykelparkeringen ved Hedensted Centret Lørdag kl. 10 á ca. 2 timer

Singletracks for begyndere: Kaptajn Jan Stærke, Kører søndag kl. 10 med startsted angivet på Facebook Hedensted Cykelklub – Forum

Gravel/MTB: Kaptajn Carsten Jensen. Køres søndag kl. 10 fra Hedensted Centret, Facebook Hedensted Cykelklub – Forum

Thomas på 61710663
Ole på 42718830

MTB er for alle, der elsker gode naturoplevelser og et par udfordringer

Mountainbike kan køres af alle, ung som gammel, tyk og tynd, ja der er ingen begrænsninger, bare du kan acceptere, at du bliver beskidt!

Mountainbike kan køres på grusveje, stier, markvej og på singletracks alt efter temperament. Med tiden flyttes grænserne og bakkerne bliver stejle, stierne smallere og hoppene højere – udviklingen er sjov, det giver et par blå mærker og nogle sjove timer sammen med venner.